Monday 4 June 2012

Salam Pagi ^_^

Assalamualaikum , alhamdulillah .
 aku masih di beri peluang untuk melihat keindahan makhluk2 ciptaan Allah . Lepas solat subuh je , ingat kan nak bace novel then tido . tapi x ngantok , jadi turun bawah sarapan then teros on9 dan UPDATE ! 

tadi haryk agak sakit hati , pagi2 je adik dah buat hal . menjerit-jerit macam orang gila . sumpah sakit hati . kesian dekat ibu haryk . die bangon pagi2 sebab nak masakkan sarapan , kejutkan . tapi di balas dengan tengking . adik haryk ade tusyen hari ni . die darjah enam . biasalah =,='' . dah mandi , die merengek suruh ibu haryk jahitkan seluar dia yang terkoyak padahal kawan die dah nak sampai dah . ibu haryk sabar je . . . then , merengek lagi . k , sumpah x tahan . ibu terlalu manjekan die . dengan adik lah ibu paling lembut , padahal die lah yang paling degil . geram ! macam setan ! *tumbuk dinding*

benci .




jarang betul haryk bangon pepagi macam ni time cuti . alhamdulillah , hari ni senang je bangon pagi . time solat subuh tadi pon tenang je . hmm , time termenung sengsorang lepas solat tadi . macam2 yang haryk pikirkan . kehidupan di dunia dan di akhirat . layakkah haryk menjejakkan kaki di syurga Allah ? tapi haryk takut mahu menetap di neraka Allah . haryk bukan lah baik mane ... takut akan dosa2 lama . sejak kebelakangan ni , haryk ade bace sebuah novel





Menanti Fajar Sidik , sebuah novel islamik yang menyentuh hati haryk . haryk suka bace novel cinta berbentuk islamik untuk mengelakkan dari tenggelam dengan 'keindahan maksiat' . paham maksud haryk ?
setiap kali haryk bace novel macam ni , haryk akan berubah seketika . tapi x lama . dah habis baca je ,... tiba2 haryk seolah2 hilang ingtan . x ingat  apa2 . haryk x kuat :'( . kenapa ?!

"Mahu seteguh Rabiatul Adawiyah. Ingin juga setegar Sumayyah" cita2 baru ! ohhseem , insyAllah tercapai >,<

mampukah aku ?
kuat kah aku ?

soalan yang selalu bermain-main dengan perasaan . soalan yang sering kali timbul dalam kesunyian . 

"layakkah aku mendapat suami seperti ustaz don ? imam muda asyraf ? dengan diri aku yang seperti ini ? . macam mana masa hadapan aku ? anak2 aku ? . . .. "

"layakkah aku nak menegur sesame Islam ? sedangkan aku terkontang kanting di dalam arus kehidupan . . . ."

"solat aku pon jarang2 penuh 5 kali sehari semalam , amal ibadat ape je yang akan aku bawa sebagai bekal di akhirat ? . . . aku masih mencari diri aku ... "

" adakah dah besar nanti aku akan berjaya ? adakah aku anak yang solehah bila aku telah berjaya ? beriman kah lagi aku ketika itu ? ... "

"aku terlalu lemah dan cuba untuk 'bajet' kuat . aku seolah-olah menipu diri sendiri . aku cuba membetulkan salah orang , salah aku .... x pernah pulak aku nak betulkan ! hina nya aku ! .... "

penat aku memikirkan sesuatu yang tidak mungkin aku tahu . yang tidak mungkin ade jawapan . hanya Allah yang tahu . Allah maha mengetahui . Allah juga tahu ape yang terbaik untuk hamba-Nya . tugas kita adalah beribadat kepada-Nya dan berusaha .

aku teringin nak berniqab .



berniqab

andai aku sekuat die . :'( 

insyaAllah aku aku boleh . insyaAllah ... hmmm :'(

jika suatu hari nanti , aku tiada di dunia ini . . . maafkan aku . aku hanya manusia biasa . halalkan makan minum aku . doakan aku :)) . kalau rajin , sedekah kan aku al-fatihah . ok ? hehe . semoga aku cekal menghadapi balasan dosa2 aku . semoga aku kuat . *nangis* . . . . 

Assalamualaikum ...>,<

Time Kasih Sudi Bacer, Jangan Luper Tinggalkan Comment :)

No comments: